Terhebat :)

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokatu :)
If you want to talk about me behind my back, go ahead. See if I care. Because that just shows how weak you really are. Love me or hate me, God has my back. Im not pretty & Im not ugly to. Still thank to God. Proud to be a Muslim & believe in Allah :)

Fikiran ku melayang

*Fuhhh puangg fuhh puang* Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatu . Heee . Sumpah aku rindu gila gila blog aku ni. Lama bebebebenoooor tak menaipp. You know what ? , I 've been to busy with my real life . Studyyyyyyyy memanjang.

Sebenar benar nya aku bosan sesangat ni . Tak rasa lansung nak update blog tapi entah kenapa mengapa dan tetiba aku terclick blogspot . So sign in jela . Lupa pulak , sem ni adalah sem terakhir aku kat unisel . Aku harap pas la semua subjek aku sem akhir ni . Insyaallah .

Haih cepat la habis tahun ni , tak sabar betul aku pergi ke dunia baru . Boleh duduk rumah dengan famili , tak da la nak sakit hati dengan orang ni orang tu . Biasalah kan duduk kat rumah sewa , dia ada kejutan terencat sedikit bila kita tak sengam dengan orang . Duduk dengan famili ni seronok , tak da siapa nak curi makanan , rumah pun bersih , kemas sama sama , makan pun sama sama . Haih gumbiranya hati , tapi satuu je la lain kalau duduk dengan famili . Tak boleh selalu keluar , haha . Tak mengapa la , save sikit duit minyak . Ngeeee

Hmm , member member aku yang lain ada yang tak setuju bila aku nak kerja lepas diploma . Haih korang tak pa la nak study sampai master pun , aku ni ada adik adik . Famili aku tak da syarikat macam famili korang yang kaya raya tu . Kena kerja dulu , ekonomi stabil sikit aku ambil la degree separuh masa .

Kadang kadang aku terfikir la jugak apa yang kawan kawan aku selalu cakap . Ha ni yang dorang selalu sangat cakap kat aku :

" Wey , serius ke kau nak kerja habis diploma . Boleh capai 3 ribu dah ke gaji kau ? "

" Kau dah tak boleh sabar ke nak kawin ? "

" Ada ke orang nak ambil pakai orang diploma lagi wei ? diploma dah tak da nilai la "

Jujur la aku cakap , kecik hati bila aku dengar kawan aku cakap macam tu . Serius tak support lansung . Bukan kawan je kata macam tu sebenarnya . Lecturer pun ada tapi tah la . Mungkin ada nya benar apa yang diorang kata . Cuma yang lain nya kita hidup dalam keadaan yang berbeza .

Aku ni tak sabar sangat nak tengok 5 tahun akan datang apa yang terjadi , mungkin gaji kawan kawan aku 5 ribu agaknya .  Tah kenal aku pun tak , yela kan . Kita diploma je . Awok tu ada pendidikan tinggi . Kann ? Haha . Tak pa la . Terima je la .

Aku tak maksud kan semua kawan aku cakap macam tu tapi segelintir la .

Aku ni nak kata gatal teruk tu tak da la tapi aku rasa elok nya aku berkahwin bila dah ada calon dan calon tu betul betul nak aku la kan ? .

Yaaaa I know . I'm only 20 to talk about this but can I just be matured for an hour and write something on my blog, share it with you guys ? can I ? . Semua orang nak kawin la , tipu la tak nak . For me , ada duit . Bakal suami boleh tanggung ok . Nak kata mak abah tak bagi , dorang dah lama bagi aku kawin .



*Astaghfirullah . . Apa merepek pasal kawin serius sangat ni ? Kerja pun tak lagi . Duit kerja Kenny dulu pun tinggal sikit dah pun kat bank . Haha . Ok babaissss .